Események

 


„Ökosodj!” információs kampány
2011. december

Ennek a kiadványnak a segítségével hívtuk fel a tanulók figyelmét arra, hogy már nekik is fontos szerepük van a környezet védelmében. Az volt a célunk, hogy példákon keresztül megmutassuk, hogy az életük minden területén – az iskolában, otthon, szabadidőben – van lehetőségük mindig egy kicsivel környezetbarátabb módon élni. Segítségképpen olyan kérdéseket vetettünk fel, olyan hiteket (vagy tévhiteket) elemeztünk és olyan érdekességeket mutattunk be, amelyekkel kapcsolatban sokan talán nem is gondolták, hogy egyáltalán vannak környezeti vonatkozásaik. A Green Sweden Program résztvevőinek, valamint a szakmai partner, a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület közös célja volt, hogy egy olyan kiegészítő eszközt adjanak a pedagógusoknak, amelynek segítségével érdekesebbé, változatosabbá tudják tenni a tanórákat. 2011-ben a kiadványt 60 000 példányban juttattuk el olyan iskoláknak, amelyek elkötelezték magukat a környezeti nevelés mellett.  Az „Ökosodj!” című kiadvány 2012-ben 75 000 példányban nyomtattuk újra, hogy még szélesebb körben tudjuk terjeszteni az egész országban. A kiadványt itt olvashatja el. 


2011. december

„Ökosodj!” információs kampány – 2011. december

Az „Ökosodj!” című kiadvány a 10-18 éves korosztálynak mutatja be, hogy hogyan lehetnek környezettudatosabbak az élet különböző területein.

 
 
 
 

 
 


Magyarország első öko-játszótere a Margitszigeten
2011. szeptember 22.

Svédországban a gyerekek már egészen kiskorban megtanulják szeretni és óvni környezetüket.  A környezettudatos életmóddal nemcsak otthon és az iskolákban találkozhatnak, hanem játék közben is, a játszótereken. Ezt a példát szeretttük volna követni Magyarországon is, ezért döntöttek úgy a Green Sweden program résztvevői, hogy kezdeményezik az ország első öko-játszóterének megépítését. Az ökologikus szemlélet több szinten jelenik meg a játszótéren: Egyik fontos jellemzője az oktató, nevelő szándékú játékok, berendezési tárgyak alkalmazása. A játszótér a speciális játékok és ezek nevelő jellege mellett a felhasznált anyagoktól válik ökologikussá. Az „ökologikus játszóeszközök” lényege továbbá a koordináció, kombináció és egyensúly fejlesztése, vagyis az összetett játékformák, amelyek a természetben megtalálható mozgásokat követik le. Magyarország első öko-játszóterének létrehozásában részt vett a Budapesti Svéd Nagykövetség, a Svéd Kereskedelmi Kirendeltség, hét Magyarországon lévő svéd vállalat (Electrolux, Ericsson Magyarország, HAGS, Kinnarps,  Metropol,  Skanska, SAAB), Budapest Főváros Önkormányzata valamint a Főkert Nonprofit Zrt. Szakmai segítséget nyújtott a Green City tanács és a Magyar Környezeti Nevelési Egyesület.


2011. szeptember 22.

Magyarország első öko-játszótere a Margitszigeten – 2011. szeptember 22.

A Green Sweden 2011 programsorozat második állomásaként 2011. szeptember 22-én került átadásra Magyarország első öko-játszótere, mely Green City alapelvek alapján épült.

 
 
 
 

 
 


„Fenntarthatóság svéd szemmel” Konferencia  2011. június 9.

A 2010 októberben „Stockholm / Budapest Green Capital” címmel tartott konferencia sikere után a Budapesti Svéd Nagykövetség, a Svéd Kereskedelmi Kirendeltség, valamint hét svéd vállalat is úgy döntött, hogy szeretnék folytatni, és egy nagyobb „Green Sweden” programsorozattá kibővíteni a kezdeményzést. Az Electrolux, az Ericsson, valamint a HAGS cégek fő partnerségével létrehozott Green Sweden Program konferenciáján elismert svéd, illetve magyar szakértők mutattak be konkrét példákat a zöld városi élet, a zöld kommunikáció, valamint a zöld építkezés területein. A konferencia részeként tartott sajtótájékoztatón az esemény partnerei is hangsúlyozták a környezetvédelem kiemelt szerepét a svéd vállalatoknál. A Green Sweden Program további partnerei a Kinnarps, a Metropol, a Skanska, valamint a SAAB svéd vállalatok.


2011. június 9.

„Fenntarthatóság svéd szemmel” Konferencia - 2011. június 9.

A konferencia fő célja a „zöld gondolkodás” terjesztése, és erősítése Magyarországon. Az állami és a magán szektor példaértékű összefogásának fontos üzenete, hogy zöldnek lenni nem feltétlenül kerül többe, ugyanakkor mindenki jobban érzi magát egy „zöld világban”.