Innovation Club: Disruptive Innovation/Smart Homes 2015 október 12. 

2015. október 12-én ismét közkedvelt témákat taglaló Innovation Club („Innovációs Klub”) került megrendezésre “Disruptive Innovation” (Diszruptív/Formabontó innováció) címmel. A rendezvénynek ezúttal az Ericsson budapesti kutatás-fejlesztési központja adott otthont. Az Innovációs Klub rendezvénysorozat a Business Sweden, a Svéd Nagykövetség és magyarországi svéd vállalatok kezdeményezésére és szervezésében indult fórum, ahol hasonló érdeklődésű szakemberek találkoznak, hogy kapcsolatokat építsenek, trendekről cseréljenek véleményt, vagy újdonságokat osszanak meg egymással aktuális témákról. Az eseményen az üzleti és az akadémiai jeles képviselői vettek részt: döntéshozók, szakemberek, egyetemi és főiskolai hallgatók, tovább lelkes érdeklődök, akik figyelemmel követik az innováció, az „okos otthonok” és a „dolgok internete” fejlődési irányait.

A jó hangulatú délutánt Svédország magyarországi nagykövete, Niclas Trouvé, és a házigazda, Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója nyitották meg, bemutatva az innovatív ötletek közösségre és környezetre gyakorolt lehetséges hatásait. 

A folytatásban Albrecht Sándor, az L. M. Ericsson kutatási igazgatója és Johan Thornadtsson, a Sigma Technology Information AB alelnökének vitaindító előadásai következtek. Az előadók kiemelték a diszruptív innováció főbb elemeit, és bemutatták, hogy a különböző cégek hogyan alkalmazzák ezeket kreatív folyamataik során. 
A vitaindító beszédek után a résztvevőket csapatjátékra hívták a szervezők, amelyben a játékosoknak formabontó ötletekkel kellett előrukkolniuk „okos otthonok” témában (design, berendezések, felhasználói élmény, a dolgok internete, üzleti ötletek, trendek, fogyasztói elvárások) az Ericsson, az Electrolux, a Sigma Technology és Skanska szolgáltatásainak és termékeinek felhasználásával. A feladatok végrehajtásához a csoportoknak először meg kellett ismerniük a cégek jövőképét az adott területről, milyen vonatkozó rendezvényeket terveznek, milyen kompetenciával rendelkeznek és milyen piaci igényeket látnak az adott területen. A csapatok körbejárták a cégek kiállítóhelyeit, ahol kötetlen beszélgetések keretében megoszthatták véleményeiket a házigazdákkal, és megszerezhették a szükséges információkat saját koncepciójuk felépítéséhez. A nagyobb interakció kedvéért a cégek pontokkal jutalmazták a legérdekesebb és legtalálóbb elgondolásokat, amelyeket a résztvevők a rendezvény végén különböző díjakra válthattak be. A közönség minden csapatot véleményezett, és végül kiválasztotta a győztest, így mindenki hozzájárulhatott az esemény sikeréhez.

A résztvevők megtapasztalhatták, hogy a diszruptív innovációnak milyen kiemelkedő szerepe lehet a kreativitás és a fejlesztések fellendítésében egy szervezet vagy közösség életében, továbbá képet kaptak a magyarországi svéd cégek tevékenységéről, értékrendjükről, hosszú távú elképzeléseikről és célkitűzéseikről. A résztvevők közötti interakció remek hangulatúvá tette a rendezvényt, és jól példázta, hogyan működik a diszruptív innováció a gyakorlatban.

 

A rendezvényt a svéd “Black Box Theatre” modern táncbemutatója színesítette. Az este kötetlen hangulatú, „munkaidő utáni” kapcsolatépítéssel és finom falatokkal zárult.